Към съдържанието


Най-харесвано съдържание


#116 Как се заточват ВИГ електроди

Публикувано от Тони на 17 април 2014 - 04:08


  • Тони, quattro, Руми и 2 други харесват това


#115 Как се заточват ВИГ електроди

Публикувано от Тони на 16 април 2014 - 05:14

Здравей,Welder направил съм една таблица за правилното заточване на волфрамовите електроди.

 

таблица:

wolfram.png

 

Много важно е да заточваш електродите надлъжно,а не напречно.

wolvram1.png wolvram2.png wolfram3.png

 

снимка на правилно заточен електрод:

07.jpg


  • Тони, quattro, Руми и 2 други харесват това


#84 TELWIN (Инфо за компанията)

Публикувано от Тони на 29 март 2014 - 04:30

Telwin

telwin.png

 

За повече от 50 години TELWIN компанията е световен лидер в областта на машини за заваряване , рязане системи и зарядни устройства . Компанията е представена на пет континента и оперира в над 100 пазара , предлагайки широка гама от продукти без аналог в разнообразието и степента на употреба, предназначено за всички области на производството, автомобилната индустрия , от жилищното строителство в областта на корабостроенето , за всички професионални области " Направи си сам " .
 
Telwin предлага авангардни решения , модерна и технологично напреднали, подобряване на производството , намаляване на времето за поддръжка , намаляване на оперативните разходи , като се гарантира постоянно високо производителност при всички работни условия.
 
Модерна офис и фабрика на компанията - не случайно се нарича " Крепост на заварките" , с площ от 120 000 кв. м . м - е нервен център на системата , наброяваща 300 души , които са сплотен колектив.
 
Модерните производствени предприятия , роботизирани линии , изследователски и лаборатории за изпитване , автоматизирани складове , тренировъчни зони и шоуруми на територията преплитат , образувайки един единствен изключителен международен индустриален център , работещи в тази област .
 
Стратегията на компанията се базира на модерни решения , научни изследвания, непрекъснато усъвършенстване . Тя основава своята водеща позиция в света , което е дружеството , признат от много клиенти , тяхното доверие .
 
TELWIN винаги е била в състояние да установи специални взаимоотношения със собствените си клиенти, като партньор , можете да разчитате по всяко време в състояние да осигури отлично обслужване , ефективно обслужване , бързи и изчерпателни отговори , помощ с обучение и предоставяне на информация, която би могла да улесни работата на тези, които са избрали марката Telwin .
 
Всичко това гарантира системни изисквания за качество на предприятието, с сертифициране на ISO9001 : 2000 , както и качеството на продукта , което се потвърждава от много международни сертифициращи органи , и качеството на обслужване , съответстващо на универсалните етични принципи , които са общи на дружество.
 

  • Тони, quattro, Руми и още 1 харесват това


#78 ВИГ заваряване на алумин

Публикувано от Тони на 23 март 2014 - 09:38

 

Продължителност: 12:46 мин.

Език: Английски


  • Тони, quattro, welder и още 1 харесват това


#244 Ученик - как се заварява вертикално от долу на горе и от горе на долу.

Публикувано от Тони на 12 юли 2014 - 08:12

Здравей,ето един много добър видео клип за Ръчно Електродъгово Заваряване.

 

 

Клипа е страхотен и има какво да се научи от него.Мисля,че ще ти е от полза.

 

Поздрави,

Тони


  • quattro, welder, lenta и още 1 харесват това


#176 Заваряване тръба 2 мм. от неръждаема стомана

Публикувано от Тони на 16 юни 2014 - 07:16

Заваряване тръба 2 мм. от неръждаема стомана

 


  • quattro, welder, pepino и още 1 харесват това


#158 Количка за електрожен

Публикувано от Тони на 31 май 2014 - 10:46

20140529_175455.jpg 20140529_175459.jpg 20140529_175516.jpg 20140529_175533.jpg 20140529_175546.jpg 20140529_175603.jpg 20140529_175617.jpg 20140530_101353.jpg 20140530_101400.jpg 20140530_101409.jpg


  • Тони, quattro, welder и още 1 харесват това


#144 Количка за електрожен

Публикувано от Тони на 14 май 2014 - 09:01

Здравейте,имах малко излишен материал и реших да направя ена количка за играчките ми....  ;)

 

20140510_175435.jpg 20140510_175444.jpg 20140510_175453.jpg 20140510_175501.jpg 20140511_160234.jpg 20140511_160240.jpg

 

20140511_175638.jpg


  • Тони, quattro, welder и още 1 харесват това


#99 Merkle TE 161 DC

Публикувано от Тони на 07 април 2014 - 02:37

Още една играчка,която спечелих на търг в Ибей.

 

МАРКА и МОДЕЛ: Merkle TE 161 DC

ЦЕНА: 
ДЪРЖАВА ПРОИЗХОД : 
Германия
КОГА Е ЗАКУПЕН : 06.04.2014 г.
ПРЕДИМСТВА: Малък и компактен тегло 5.0 кг.
НЕДОСТАТЪЦИ: Още не съм бачкал с него

САЙТ НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ: www.merkle.de
ПОСЕЩЕНИЕ В СЕРВИЗ: 
ЛИЧНА ОЦЕНКА (и коментари): 
по-късно ще кажа

 

merkle4.png
merkle3.png

  • Тони, quattro и welder харесват това


#90 Чертеж на маса за заваряване

Публикувано от Тони на 05 април 2014 - 03:56

Чертеж на маса за заваряване

zavaracna_masa_chertej1.png zavaracna_masa_chertej2.png


  • Тони, welder и niki_v харесват това


#86 Роля на обмазката при обмазаните електроди

Публикувано от Тони на 02 април 2014 - 05:29

Роля на обмазката при обмазаните електроди.

  • Улеснява процеса на запалване на дъгата;
  • Йонизира газовия промеждутък;
  • Предпазва отделящите се капки и течният метал на заваръчния шев от вредното влияние на въздуха;
  • Влияе върху металургичните процеси в стопилката.

Съставът и дебелината на обмазката на електродите играят решаваща роля за :

  • жилавостта на метала на шева (водород);
  • поведението на електрода при запалване на дъгата;
  • избора на вида на тока - променлив/постоянен (AC/DC);
  • избора на позицията (пространственото положение) на заваряване;
  • външния вид на шева (отделянето на шлаката);
  • капкопренасянето.

Електроди с рутилова обмазка и обмазка на рутилова основа R, RR, R©3, RR 7/8 
Заварява се с постоянен ток (DC) при права полярност (-Pol) и променлив ток (AC).
R3 електроди

Електроди за заваряване на тънки ламарини, съществува опасност от образуване на кратер в края на заваръчния шев, рядко се използват.
R© 3 електроди

Електроди подходящи за заваряване на шевове под наклон и на ъглови шевове на тънки ламарини.
С нарастване на съдържанието на целулоза се увеличава прускането. Често се използват при шлосерски работи (не се препоръчват за заваряване на тръбопроводи от всякъкъв тип !).
Електроди от типа RR6

Подходящи за заваряване във всички пространственни положения. Този тип електроди се отличава с добри свойства на първоначално и повторно запалване, добро формиране на шева, малко пръскане и добро отделяне на шлаката. Свойствата на метала на шева, изпълнен с тези електроди при стомани с високо съдържание на Mn (St 52) след заваряване са понижени.
След определено време (или след прилагане на термообработка) повишеното количество водород се отделя (намалява) и металът на шева има достатъчно висока жилавост. Електродът може да се използва за заваряване в труднодостъпни места. Намаляването на жилавостта означава, че този електрод може да се допусне до заваряване на надзорни съоръжения в строителството (DB) само за St 37 и то при следните условия :

  • Челен шев с максимална дебелина на стената 16 mm.
  • Ъглови шевове (основни плочи) с дебелина на стената до 30 mm.
  • Ъглови шевове с размер "а" до 10 mm.

Електроди тип RR 7/8

Подходящи са за заваряване във всички позиции (пространственни положения) освен вертикална отгоре - надолу. Базичната съставка в обмазката прави шлаката тънколивка, поради което е възможно по-добро наблюдаване на течната вана. Често се прилагат за заваряване на тръби и стоманени конструкции за заваряване в принудителни (различни от долна) позиция (позиция "s"-PF). По-добра жилавост на метала на шева в сравнение с тази при електродите RR6. Повърхнината на шева не е така гладка, както при електродите RR6.
Заварява се с постоянен ток (DC) при права полярност (-Pol) и променлив ток (AC).


Електроди с кисела обмазка. 
Електроди тип А7.

Подходящи за заваряване с постоянен ток (DC), права полярност (-Pol) и променлив ток (AC) във всички позиции с изключение на заваряване отгоре надолу. Дребнокапково пренасяне на метала. Долната страна на шлаката е грапава, порьозна и се чупи на много малки парченца.
Отделянето на шлаката при заваряване на ъглови шевове в остри ъгли е по-добро в сравнение с това при RR6. Този тип електроди се използват все по-малко.
3.Електроди с базична обмазка (B9, B10).

Заварява се с постоянен ток (DC), обратна полярност (+Pol) и с променлив ток при следните типове електроди:
- B 9 е подходящ за заваряване на вертикални ъглови шевове отгоре-надолу.
- B 10 е подходящ за заваряване във всички позиции, освен вертикална отгоре-надолу.
Електродите с базична обмазка се използват в случаите, когато от материала или от детайла, който се заварява, могат да се очакват затруднения (като напр. образуването на пукнатини).
Поради ниското съдържание на водород по-малка склонност към пукнатинообразуване в сравнение с всички други типове обмазани електроди. Големи напречни сечения на шева могат да се запълнят с по-малко проходи (с по-малко забавяне).
Електроди с целулозна обмазка (C 4)

Заварява се с постоянен ток (DC) с обратна полярност (коренът се заварява с права полярност).
Областта на приложение на този тип среднодебели обмазани електроди е преди всичко строителството на тръбопроводи (нефто- и газопроводи).
Заварява се отгоре надолу (PG позиция).


  • Тони, quattro и welder харесват това


#7 Audi Quattro

Публикувано от Тони на 11 октомври 2013 - 05:45

Ето още един хубавец...!!!

 

audi_S1.png


  • Тони, quattro и virus харесват това


#69 Заваряване с аргон

Публикувано от Тони на 22 март 2014 - 05:43

1.png

Заваряването с аргон е вид  електродъгово заваряване със защитен газ, при който се използва нетопим волфрамов електрод.Този метод на заваряване е най-известен под името ВИГ: Волфрамов електрод - Инертен газ (TIG: Tungsten - Inert Gas). Аргонът е инертен газ, който служи за предпазване на заваръчните детайли от окисляване и по този начин осигурява високо качество на 

заварките.

 

Заваряването с аргон се използва най-често при заваряване на тънки детайли от черни метали, като желязо, стомана, чугун, неръждавейка, цветни метали, като алуминий, магнезий и мед, но на практика чрез този медод могат да се заварят всякакви видове метали и сплави. Технологията дава  по-добър контрол върху заварката и дава по-здрави, и качествени, заварки.

 

Заваряването с аргон има следните предимства:

  • Позволява заваряване на метал с дебелина 0,1-0,2 mm;
  • Пониженото налягане на дъгата позволява заваряване без използване на допълнителна подложка;
  • Възможност за заваряване в различни пространствени положения;
  • Аргонът, като инертен газ, обезпечава висококачествена защита на стопения метал;
  • При заваряване на алуминиеви, магнезиеви и берилиеви сплави не е необходимо използването на флюси;
  • Възможно е заваряването практически на всички метали и сплави.

  • Тони, quattro и welder харесват това


#64 Волфрамови електроди

Публикувано от Тони на 16 март 2014 - 01:22

Електрод

1.jpg

Предимствата на волфрамови електроди

Волфрам - най-рефрактерни на метали, това топене T ° 3422 ° C, така че волфрамови електроди са консумативи. Те имат отлични механични свойства: твърдост, устойчивост на износване под силен отопление и най-ниската коефициент на топлинно разширение на метали. Волфрамови електроди имат добра топлопроводимост, изключително висока устойчивост на температура пълзене и много висок коефициент на еластичност. Тел и електроди волфрам (пръчка) - най-много в търсенето на продукция от волфрам

 

Недостатъците на волфрамови електроди

Волфрам е редки земни елементи на земната кора. Трудността на неговото получаване в чист вид и сложност на обработването волфрам поради уникалните си функции - всичко това се отразява на цената на волфрам продукти. Волфрамови електроди са много тежки, един кубически сантиметър от волфрам тежи 19.3 грама. Pure волфрам доста крехки при стайна температура.

 

Производство на волфрамови електроди

Than ковък метал, толкова по-лесно е да обработва налягане. Технологична пластичност на волфрам е малък, но се подобрява с повишаване на температурата, докато силата остава висок. Ето защо, волфрам гореща обработка на подвижен са под натиск.

Първо, уверете се волфрам заготовки (за телове и пръчки) обикновено са методите на праховата металургия. Получаване на т. нар. пръчици. След това се нагрява и пускам на свобода на ротационен коване машина. Отиди Волфрам пръчки (електроди) Ø 2 - 3 мм. От пръти след изготвянето гореща тел волфрам са от порядъка по-тънки.

SMAW (електроди) - полуготови продукт със същия размер на напречното сечение. Правата линия, свързваща всеки две точки на периметъра раздел е в секцията или самолет или на повърхността на пръчката. Произведено от леене, валцуване, коване, пресоване, или чертеж. Доставя се прави линии или в рулони.

 

Заваръчна техника ВИГ

Заваръчни електроди - тънка пръчка с spetspokrytiem (или не). При заваряване между компонент и дъга електрод случва - стабилна електрически разряд в йонизирана атмосфера при температура достатъчно, за да разтопи метал.

Волфрамови електроди (като въглища) не са консумативи. Ето защо, метални заваряване пълнител се подава в допълнение, обикновено - заваръчни телове. Разтопен метал от семена и образува разтопен детайли басейн. Покритие на електрода искрене стабилизира и предпазва от разтопен метал от действието на въздуха и прави необходимите свойства на шева. Използвайте кисело, рутил, основна или целулозни покритие. В покритието компоненти включват: газ и шлака, образуващи, стабилизиране, легиране, deoxidizing.

 

Оптимизация на TIG заваряване

В волфрамови електроди (по-специално на електрода марки EEP) дъга zazhigaemost бедните. За да подобри и стабилизира дъгата zazhigaemosti употреба на добавка от цирконий. Добавка торий (електрода EVT-15) също го прави по-лесно zazhigaemost дъга и удължава срока на експлоатация на заваръчни електроди. С добавка на итрий (електрода EVI-1, EVI-2, EVI-3) могат да бъдат заварени части и при променлив и постоянен ток. Когато AC дъга мощност може да се еднофазни и трифазни.

При заваряване цветни метали използват волфрамови електроди с добавка на цирконий заваряване на високо легирани стомани - с добавянето на торий. Оказва се, че заварката е много силен, дори между отделните части на различни химически състав. Заваряване в атмосфера на аргон (аргон електродъгово заваряване), допълнително повишава качеството на заваръчния шев. По време на заваряване, волфрамов електрод в аргон се подава и защитени от заваряване зона на атмосферния смес газ (азот, кислород, въглероден диоксид). Това не само подобрява качеството на шева, но също така предпазва електрод от бързото горене.

 

Характеристики на вътрешните волфрамови електроди

Електродите са търговски марки на VL, EVL-2 - Universal, за всички степени на сплави и работен ток AC / DC

Електродите са търговски марки на VL, VA, Swee. Технология за производство и електроди осигуряват висока термична стабилност и надеждност. Електродите са изработени от всякакъв размер и конфигурация, за да чертежи на клиента.

Електроди La2O3 - волфрам с окиси на лантан. Много лесно първоначалното стартиране и повторно zazhigaemost дъга, стабилна дъга и ниско склонност към изгаряне чрез. В сравнение с чист волфрам, легирани с лантанов оксид (2%) увеличава максималния ток, товароподемност на електрода и половина пъти. Лантанът церий трайни електроди и торий, така че не се износват бързо от работната края и да направи по-малко от волфрам в заваръчния шев. Равномерно разпределение на лантанов оксид от дължината на електрода вече запазва първоначалния шлайфане електроди заваряване.

Електроди Swee-1 / EVI-1 е сигурно заварени конструкции на титанови сплави, медни сплави и неръждаеми стомани на права полярност DC (DC). Ittrirovany волфрам най-стабилната от всички волфрамови електроди. Оксиди на итрия и 2.2%, се стабилизира катод място на върха на електрода, като дъга от много стабилна независимо от операционната течения.

Диаметърът на електродите: 1.6, 2, 3 и 4 мм. Дължината на 1 000 мм. Повърхността е гладка, полирана, без смазване, пукнатини, чипс, разменяйте и други подобни дефекти.

Електроди марки EVL-2 и EEP (ТУ 48-19-527-91) за заваряване, рязане, заваряване и пръскане в инертни газове.

 

2.png

Параметрите на електроди

3.png

 

Повърхността на пръта трябва да е гладка, полирана, без семенцата, пукнатини, чипс, петна, грес и др Повърхността на прът О1; 1.6; 2, 2.5 mm гравиран. На повърхността обезцветяване приемливо, zakovy и мивки, в рамките на допустимите отклонения в диаметър. Електродите са отрязани от краищата. В краищата са позволени чипове до 1 мм. Отклонение от линейност до 0.25% от дължината на електрода.

Електродите марка EVL-2 трябва да бъде маркиран с блажна боя в черен цвят.

 

Характеристики на вноса на волфрамови електроди

 

WC-20, WL-20, WT-20, WY-20, WZ8, WP - най-търсените за електродъгово заваряване в инертна атмосфера.

Кандидатствайте за TIG заваряване газ Волфрам Insert (Td, GTA, WIG) - автоматични, полуавтоматични и ръчно електродъгово заваряване в защитна атмосфера. Приложи: инертен хелий и аргон, активно - водород, кислород, азот, въглероден диоксид или тяхното смесване (Ar + Той Ar + O2, Ar + CO 2).

Таблица 1. Електроди в бутилки за аргон-електродъгово заваряване

4.png

5.png

 

В електрод WL-20 (волфрам лантанов оксид до 2,2%) лесно запалване на дъгата, дъгата е много стабилна и лесно отново zazhigaemost дъга и малка вероятност за изгаряне чрез. В сравнение с чист волфрам добавка към нея, лантанов оксид повишава абсорбционния капацитет на електрода е 1,5 пъти максималния ток при заваряване с променлив ток. В сравнение с електроди WC-20 и WT-20 (със смес от церий и торий), лантан - издръжлив, с по-малко износване на работния електрод и долния край на волфрам замърсяване на заваръчния шев. Равномерно разпределение на лантанов оксид в електрода, дълго запазва първоначалната си шлайфане заваряване като постоянен (прав полярност) и променлив ток. Променлив синусоидален ток изискванията на сферични шлайфане на работната електрод върха.

WC-20 dopant на волфрам и 2,2% оксид церий - най-често не-радиоактивни редки земни елементи, прави началното стартиране на дъгата и подобрява емисии електрод и увеличаване на максималния ток на заваряване. Тези електроди може да се управлява с променлив или постоянен ток на пряка полярност. В WC-20-голяма стабилност на дъгата (от тази на волфрам), дори и при ниски токове. WC-20 се използва за орбитално заваряване тръби, заваряване, ламарина и тръби. Недостатъкът на WC-20 е, че при заваряване с високи стойности на текущата церий оксид е концентрирана в работната края на електрода.

 

Таблица 2. Оптималните стойности на ток за волфрамови електроди за заваряване argonoduvnoy

 

6.png


  • Тони, welder и pepino харесват това


#62 ТЕХНОЛОГИЯ НА ВИГ ЗАВАРЯВАНЕ

Публикувано от Тони на 15 март 2014 - 08:43

Аргонодъгово ВИГ-заваряване

Прикачен файл  wig.pdf   2MB   2086 Брой сваляния


  • Тони, quattro и welder харесват това


#6 Audi Quattro

Публикувано от Тони на 11 октомври 2013 - 05:44

Ауди quattro е спортно купе на Ауди. Това е първият автомобил, произведен в над 500 бройки, с постоянно задвижване на четирите колела. Ауди нарича този тип задвижване, а оттам и името на модела, quattro, което на италиански означава "четири". В периода 1980 - 1991 г. са произведени общо 11.452 екземпляра Ауди quattro. Днес цената на запазен екземпляр варира от 80-100 хиляди евро.
 
Audi_Quattro_Jarama_2006b.JPG
 
Още в средата на 60-те години са произведени шосейни автомобили с постоянно задвижване на четирите колела от Фъргюсън, но те са сравнително малко на брой и нямат особен успех, като например Йенсен FF (320 екземпляря) и Форд Зефир (22 екземпляра за британската полиция).
По време на тестове във Финландия през 1977 г., ръководителят на отдела за тестове Йорг Бензингер установява, че придружаващият автомобил, каран от него - джип Фолксваген Илтис със задвижване на четирите колела, произвеждан предимно за армията - е по-бърз в зимни условия дори от тестваните лимузини. След края на тестовете Бензингер убеждава шефовете си да започне разработването на прототип на базата на Ауди 80, в който да използва постоянно задвижване 4х4. През 1978 г. готовият прототип е представен на ръководството наФолксваген АД по време на тестове на зимни гуми и вериги в Австрия. Прототипът успява да изкачи заснеженият наклон с летни гуми. През лятото на същата година се провежда друг тест, в който прототипът единствен от всички други автомобили успява да изкачи мокра ливада с голям наклон. Скоро след това е дадена зелена светлина за серийното производство. Официалното представяне на Ауди quattro пред широка публика става на автомобилния салон в Женева през март 1980 г. Автомобилът е описан като сензация в пресата по целия свят.
 
Характeристики
Каросерията на Ауди quattro е базирана на тази на Ауди Coupé, което от своя страна представлява модифицирано Ауди 80 с две врати и полегата задница. Оптически Ауди quattro се различава от Ауди Coupé със своите по-широки калници, по-обемни брони и заден спойлер.
През различните години на производство не са правени генерални промени във визията на колата. В интериора аналоговите инструменти са заменени от дигитални със зелен цвят през 1983 г., а през 1988 г. цветът става оранжев. От 1985 г. арматурното табло, кормилото и централната конзола са с променен дизайн. Външно, двойните фарове са заменени от единични през 1983 г. Моделът от 1985 г., който се води като фейслифт модел, фаровете отново са с променен дизайн, както и решетката и други детайли.
 
Двигатели
Любители на марката често наричат колите WR quattro, MB quattro, WX quattro и RR (или 20V) quattro. Това са заводсите обозначения на различните двигатели. Всички те са петцилиндрови редови турбодвигатели.
Модел Години Обем Мощност Ауди quattro WR 1980-1987 2144 cm³ 147 kW (200 к.с.) Ауди quattro WX 1984-1988 2144 cm³ 119 kW (162 к.с.) Ауди quattro MB 1987- 2226 cm³ 147 kW (200 к.с.) Ауди quattro RR (20V) 1989-1991 2226 cm³ 162 kW (220 к.с.)
 
Варианти
 
Audi Sport quattro
Audi_Quattro_engine_Jarama_2006.jpg
През 1984 г. на пазара се появява моделът Ауди Sport quattro. Той е наричан Късия, защото междуосието му е скъсено с 32 сантиметра. Причината за пускането на Ауди Sport quattro в продажба е участието на състезателен модел на негова база в клас Б на Световния рали шампионат. Едно от изискванията за участие в този клас е моделът да бъде произведен в минимум 200 броя. Затова на пазара се появяват 220 "цивилни" Ауди Sport quattro. Смята се, че това е най-добрата рали кола от клас Б.
 
Ауди Sport quattro S1
Audi_Quattro_-_2007_Rallye_Deutschland_(cropped).jpg
Ауди Sport quattro S1 е наследникът на Sport quattro. Произведени са 20 екземпляра, които са предназначени за заводския отбор на Ауди. Ауди Sport quattro S1 Pikes Peak е топ-версията на модела. Има 600 к.с. и множество спойлери. С този модел Валтер Рьорл печели състезанието Пайкс Пийк Интернешънъл Хил Клаймб с рекордно време.
 
Модели, произведени от други фирми
Quattro_roadster.jpg
Фирмата Трезер, освнована от Валтер Трезер, създава няколко кабриолета с твърд покрив. Друга фирма, Арц, произвежда няколко различни варианта Ауди quattro, сред които и комби версия, както и лимузина на базата на Ауди 80, но с оптиката и техниката на Ауди quattro. Французите от ROCпроизвежда няколко бройки Ауди quattro с повече от десет сантиметра по-висок покрив за участие в Рали Дакар през 1984/1985.

  • Тони, quattro и virus харесват това


#283 Боксерен двигател

Публикувано от quattro на 03 август 2014 - 02:45

от Уикипедия, свободната енциклопедия

 

 

Боксерният двигател е двигател с вътрешно горенe, с два цилиндрови блока, които са разположени хоризонтално един срещу друг. Германският инженер Карл Бенц патентова своята разработка на първия двигател с вътрешно горене с хоризонтални срещуположно разположени бутала през 1896 г.

Съществуват две конфигурации на боксерния двигател:

  • две срещуположни бутала са захванати за една и съща шийка на коляновия вал. Тази конфигурация е известна и като V-образен двигател с ъгъл между блоковете от 180°;
  • две срещуположни бутала са захванати за отделни шийки на коляновия вал - буталата достигат горна мъртва точка през половин оборот на коляновия вал (на схемата горе вдясно).

 

 

Предимства и недостатъци Боксерните двигатели са по-компактни от редовите и имат по-нисък център на тежестта от всяка друга конфигурация. Затова и автомобилите и мотоциклетите, задвижвани от боксерни двигатели, имат като цяло по-ниско разположен център на тежестта, което води до по-добра стабилност и управляемост. Недостатък на боксера обаче е неговата по-голяма широчина и по-високите разходи за неговото производство. Голямата широчина създава проблеми при вграждането на този двигател под предния капак на автомобила, защото мястото е ограничено поради завиването на предните колела, а при мотоциклетите създава проблеми в завой.

Друга положителна черта на боксерния двигател е неговият добър баланс. Той е резултат от срещуположното движение на буталата, при което силите и инерционните им моменти взаимно се неутрализират. 4-цилиндровият боксерен двигател, заедно с редовият 6-цилиндров, V12 и ванкеловият двигател, са единствените мотори, които могат да работят равномерно с четиритактовия цикъл без да се нуждаят от балансиращи валове или противотежести на коляновия вал за неутрализиране на инерциите на възвратно-постъпателно движещите се части.

Боксерният двигател е по-шумен от редовите и V-образните, защото шумът от отварянето и затварянето на клапаните не се заглушава достатъчно, поради по-отдалеченото разположение на иначе покриващите ги въздушен филтър и други компоненти. Боксерът създава и по-големи торсионни вибрации, поради което се нуждае от по-голям маховик, но затова пък имат по-плавна работа в целия диапазон на обороти.

Прикачени миниатюри

  • dsf.jpeg
  • boxer-layout.jpg
  • Boxer_engine_diagram.jpg

  • Тони, quattro и pepino харесват това


#215 Проект Audi 80 B2 GTE Quattro 1985

Публикувано от Тони на 07 юли 2014 - 06:51

Мите виж този линк http://forums.vwvort...80-quattro-16VT


  • quattro, welder и pepino харесват това


#179 Tръбогиб

Публикувано от Тони на 18 юни 2014 - 09:28

Tръбогиб

blender.png blender1.png

 

 

 

Формат:PDF

Страници:9

Език: EN

Прикачен файл  TubeBender-MichaelWard.pdf   810,15K   539 Брой сваляния


  • Тони, welder и pepino харесват това


#103 Чертеж на Количка за електрожен

Публикувано от Тони на 13 април 2014 - 09:16

Чертеж на Количка за електрожен

Weld_Cart_Plans.png

 

Необходими материали:

профил 50x50 x3 мм.

за колелата вижте в този сайт има доста голям избор на добри цени: http://www.dkit.bg/


  • Тони, quattro и welder харесват това